Stane se z Alfy Romeo životaschopná globální značka?
Sergio Marchionne, šéf italského koncernu Fiat Group, má velké plány se značkou Alfa Romeo. Jeho vizí je vybudovat životaschopnou globální prémiovou značku. Příchod nového sedanu Giulia sportovního auta 4C a nového Spideru již souvisí s tímto plánem.
Klíčovým modelem pro Alfu se stane vůz střední třídy zatím označovaný jako Giulia. Ten zacílí na BMW řady 3 nebo Audi A4. Giulia se začne vyrábět v roce 2014, počítáno je s verzí sedan a kombi, které dorazí o něco později. Základní motorovou variantou se má stát 1,4 MultiAir o výkonu zhruba 89 kW. Počítá se i s turbodiesely a novými přeplňovanými benzinovými jednotkami, mezi kterými bude například přepracovaná verze 1,7litrového čtyřválce 1750 TBi.
Dále se můžeme těšit na 3,6litrovou V6 Pentastar s ovládáním ventilů MultiAir. Marchionne už dříve naznačil, že Alfy Romeo použijí některé agregáty, které se neobjeví pod kapotou Fiatů. Zatím stále není jasné, jakou bude mít Giulia poháněnou nápravu. Britský Autocar tvrdí, že budou poháněná přední kola, italský deník La Reppublica zase s odvoláním na zdroj z vývojového oddělení píše o pohonu zadních kol. Verze 4x4 bude za příplatek. Finální vzhled auta by měl být konečně dokončen během letošního podzimu.
Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.
Šéf Fiatu v minulosti nechal přepracovat několik stylistických návrhů tohoto vozu. Fiat potvrdil, že by Giulia mohla být vyráběna po boku spřízněného příbuzného Dodge Dart v americké továrně Chrysleru Belvidere v Illinois. Ještě o tom však nebylo definitivně rozhodnuto. Italské automobilce by výroba přímo s USA pomohla s návratem na tento trh, který je naplánován na rok 2013.