Titulní obrázek

Ghibli je zpět

Slavná italská značka Maserati zanedlouho obohatí trh o nové Ghibli. Jedná se již o třetí maserati tohoto jména. 20. dubna nás čeká jeho premiéra na autosalonu v Šanghaji.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Maserati se nadechuje k velkému útoku. Nové quattroporte se začalo teprve nedávno prodávat a modenská značka už se chlubí novým modelem, který se má stát těžištěm nabídky. Nové ghibli, už třetí maserati toho jména, má prohánět hlavně silnější verze pětkových BMW a ečkových mercedesů (nebo třeba Mercedesu CLS a BMW 6 GranCoupé). Premiérově se představí na autosalonu v Šanghaji, který otevírá 20. dubna.

Automobilka se rozhodla vstoupit do nižší kategorie, než na které je zvyklé. V roce 2015 chce prodat 50 tisíc aut. A tolik drahých luxusních velkých quattroporte neprodá. Kupé granturismo a z něho odvozené kabrio je spíš libůstka, kterou si koupí pár labužníků. Loni tak vyrobili necelých šest tisíc aut.

Maserati si maluje, že ročně vyrobí v nové továrně v Grugliascu nedaleko Turína časem skoro 50 tisíc ghibli ročně. Ceny mají startovat na úrovni špičkových pětkových BMW, předběžně se mluví o necelých 100 tisících eur, což je v přepočtu zhruba 2,5 milionu korun.

Oba zatím oficiálně slíbené motory jsou přeplňované třílitrové šestiválce. Neoficiálně se však mluví i o urozeném osmiválci z quattroporte. Z něho také ghibli konstrukčně vychází. Motory budou spřažené s osmistupňovým automatem od ZF.

Bližší informace o motorech prozatím Maserati neprozradilo. Neoficiálně se mluví o dvou výkonových verzích turbobenziňáku, slabší s přibližně 330 a silnější se 410 koňmi. Diesel z dílen tradičního italského výrobce VM Motori by měl mít kolem 270 koní.

Další u Maserati neobvyklá věc je schéma pohonu. Kromě tradiční verze s poháněnou zadní nápravou bude k mání i provedení s pohonem všech kol, stejně jako má větší quattroporte. Ten označují u Maserati Q4, což zadělává v případě ghibli na další spekulace. Stejně se totiž jmenuje pohon všech kol u Alfy Romeo, se kterou se má Maserati začít sbližovat. Potvrzovalo by to zvěsti o nové velké alfě, která má být sestrou ghibli.