Titulní obrázek

Alfa Romeo po druhé světové válce pokračovala s modelem Zlatý šíp

Jediný syn Enza Ferrariho zemřel v roce 1956 v italské Modeně. Jmenoval se Dino. Byla to velká rána jak pro milující rodinu, tak i pro veškerý automobilový trh. Dino byl slavný sportovní automobil italské automobilky Ferrari. Označení Ferrari chybělo, protože vůz byl pojmenován podle syna zakladatele automobilky Enza Ferrariho Dina, který ve 24 letech zemřel na následky svalové dystrofie.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Ferrari po sobě zanechal nedokončené vrcholné dílo v podobě vidlicového šestiválce, který byl posléze užit v modelu Dino 206 GT. Zásluhu na tom nesl Vittorio Jano, další z technických géniů. S ním se Enzo Ferrari znal již z dob svého působení u Alfy Romeo, kde se Jano podepsal hlavně pod brilantní modelovou řadu 6C. Jejím vyvrcholením byla verze 2500, poslední ručně vyráběný vůz značky se separovaným šasi a zároveň i poslední silniční model v řadě 6C.

Výroba vozu byla ale kvůli druhé světové válce zastavena, Alfa Romeo místo toho začala produkovat motory pro stíhačky Macchi C.202 Folgore. Továrna byla proto několikrát vybombardována. I tak společnost pokračovala, a to s modelem 6C 2500, tentokráte ve verzi Freccia d’Oro, tedy Zlatý šíp. Vůz si okamžitě oblíbily významné osobnosti, Alfa Romeo se dostala do garáží krále Farouka, Rity Hayworthové nebo monackého knížete Rainiera.

Vyrobeno bylo 680 exemplářů, všechny s řadovým šestiválcem naladěným na výkon 90 koní. V kombinaci s čtyřstupňovou převodovkou a hmotností pod 1000 kg to vozu stačilo k rychlosti přes 200 km/h. Dobrá ovladatelnost v jakémkoliv tempu byla zaručena naladěním podvozku, jaký posléze užíval Aston Martin nebo Porsche. Šlo zejména o neobvyklé odpružení přední nápravy se dvěma souosými pružinami. Jejich seřízením Alfa Romeo dokonale kopírovala vozovku.

V roce 1952 automobilka výrobu řady 6C ukončila, ačkoliv ještě dva roky produkovala individuálně připravené závodní verze 3000. Značka však v té době již cílila na model 1900, svůj první vůz s levostranným řízením.